La Serra de Tramuntana eivissenca

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

La Serra de Tramuntana eivissenca

Entrada Autor: Oliver Martínez »

........això va ser el primer que vaig pensar ahir al matí quan em trobava fent feina per la zona de Corona, al Nord-Oest de l'illa i quan mir cap al cel veig volant a gran altura tres voltors negres tirant cap al Nord. De les poques cites que hi ha a l'illa d'aquest espectacular rapinyaire.

salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Oliver,

Una cita molt interessant. Jo no recordo cap cita de voltor negre a Eivissa en aquest darrers 30 anys, pot ser m'equivoco.

Ara penso que si poden anar a Eivissa des de Mallorca també podrían arribar al continent volant des de Formentera. O a s'enrevés, si han botat des d'Alacant a Formentera i Eivissa, podrien arribar a Mallorca.

Enhorabona per aquesta observació!!

Jordi
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Ostres Jordi!
Vaja observació!..., aixó demostra que sen podrien anar al continent ben tranquilament..., potser hi han anat a fer una volta..., peró han trobat que com a ses illes no hi ha res!
Salut
Oliver Martínez
Member
Contacta:

Uep Jordi. Idò si que existeix un registre previ en aquest. Concretament el 25 de setembre de 1998 quan s'observaren 3 voltors negres a la zona de Sant Mateu d'Aubarca; localitat, per cert, propera a la de la darrera observació

salut
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Na Lina, també per sant Mateu sempre comenta que veu de tant en tant. Malauradament no aporta cites. També record per cert un esquelet que es va trobar a Formentera els anys 90 i que finalment va resultar ser un voltor foraster. Crec que la determinació dels ossos la va fer Mac Minn o en Tonyo Alcover.
Oliver Martínez
Member
Contacta:

De fet, Joan Carles, el registre al que feia referència de l'any 1998 és de na Lina Torres. D'altres cites seues no tinc coneixement i a l'arxiu no consten.

salut
Respon