Bon vespre a tots i a totes.
Avui horabaixa ha alçat el vol el primer jove d'enguany d'arpella (Circus aeruginosus). Haurem d'estar amb l'ull parat per les àrees cerealistes de Maria, Sineu, Vilafranca... i també pel Salobrar.
La setmana passada, també a s'Albufera, es va veure un cegall (Gallinago gallinago), tres guatleretes de mar (Glareola pratincola) i es va sentir cantar una bona estona un mascle d'ull de bou (Philloscopus collybita) al comú de Muro.
Per cert, que enguany sembla que ens han envaït els enganapastors (Caprimulgus europaeus): al menys 5 mascles marquen territori des de fa dues setmanes al Parc.
Bona nit...!!
Pere
joves d'arpella
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Dimecres a la zona dels "primillas" de Maria vaig veure 2 arpelles, una la vaig perdre tot d'una, i l'altra va ciclejar i guanyar altura per partir direcció Can Picafort-s'Albufera. Era una femella i li vaig veure clarament amb els prismàtics una marca alar a la part dorsal de l'ala esquerra (se li aixecava qualque estona). No seria una d'aquelles marcades a s'Albufera fa uns anys?
Pep
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hola Pep.
Si..., el més probable és que sigui una de les anellades per gent de la SEO i del GOB fa tres anys a s'Albufera. Aquests darrers hiverns també s'ha vist una altre femella marcada amb dos plàstics blancs.
Aquests plàstics porten una inscripció de color negre, però és massa petita per poder llegir-la sense problemes. Si la veieu aturada i porteu telescopi, per ventura es podria confirmar del tot.
Una abraçada,
Pere
Si..., el més probable és que sigui una de les anellades per gent de la SEO i del GOB fa tres anys a s'Albufera. Aquests darrers hiverns també s'ha vist una altre femella marcada amb dos plàstics blancs.
Aquests plàstics porten una inscripció de color negre, però és massa petita per poder llegir-la sense problemes. Si la veieu aturada i porteu telescopi, per ventura es podria confirmar del tot.
Una abraçada,
Pere
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Jo al Salobrar fa estona que no hi he estat,
però tenc cites d'enguany i de la'any passat a les 6:30/7:00h del dematí quan jo partesc cap a Ciutat a la feina
les veig tant a la carretera dels presos (la que envolta el salobrar per la part nord) i per la zona de Sant blai (crta Colònia-Campos)
fa dues setmanes vaig veure la darrera a la crta dels presos
salut
X
però tenc cites d'enguany i de la'any passat a les 6:30/7:00h del dematí quan jo partesc cap a Ciutat a la feina
les veig tant a la carretera dels presos (la que envolta el salobrar per la part nord) i per la zona de Sant blai (crta Colònia-Campos)
fa dues setmanes vaig veure la darrera a la crta dels presos
salut
X