Escarabat "platgeru"?

Estudi i conservació de la fauna invertebrada a les Illes Balears
Respon
Tord blau
Member
Entrades: 84
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Escarabat "platgeru"?

Entrada Autor: Tord blau »

.

Escarabat platgeru?

Bitxo pelut volador que m'ha aterrat en es banyador.
A sa camia verda llampant que empr per a nedar vistós mentre recull fems flotant.


Imatge

Es bitxo pelut semblava passar gust aferrat as banyador prenent es Sol.
No volia partir! 🪲🌱

Au, així jo ja no podia nedar! 🤷‍♀️
Oh, quiiiina parsimònia...🥱🏖


Pentura seria un Escarabat de Sant Joan, des petitons!?

Imatge
Sa mida deu ser important per a identificar es coleòpters?
Sa longitud des cos sumant s'abdomen i es tòrax era de 13-14 mm. Sense incloure es cap, ni antenes, potes, ales, pèls... Segons sa seva ombra a sa foto, que fa devers 36 fileres de puntades de teixit, el que serveix de referència, com un 😉 "puntòmetre"
Imatge
Abans, a sa platja, havia errat molt a simple vista! No feia mig centímetre, no, noo...
😉Però "pels pèls"! Era com una bolleta de pèl! 😋 I a ull, jo em confondria descomptant massa mida de pèl respecte as cos?😁




Idò, seria un...
Rhizotrogus lepidus / Rhizotrogus pallidipennis / Amphimallon menorcanum?
O s'Amphimallon atrum?
O es Rhizotrogus aestivus...?
Ui, hi ha dotzenes d'espècies que em semblarien com iguals, ai...

Diferenciar espècies és una habilitat ben curiosa, de bons coneixements de naturalistes, de saber què, com i on mirar, 😉 i cal vista per a "filar prim"!
🙂



És com una anècdota de nedar netejant, i s'arribada de sa primavera.🌦🌱
Bona primavera 😘





....... PS .......
Em comenten que podria ser un escarabat des gènere Tropinota, s'espècie T. squalida https://ca.wikipedia.org/wiki/Tropinota_squalida De nom popular escarabat pelut / de flors







♻️🏊🤹🐬🐡🐠🐟🐋🐳🐙🦀🦞🦐🦑🐚🪸🪼🐌🐛🦋🐞🪲🐝🌱🌻

Es poden fullejar temes similars en es fòrum, per exemple...

🧜‍♀️🌾Posidònia, olives de mar, sirenes, foques... viewtopic.php?t=4900

🤹🏊Cuidar litoral. Neteja nedant amb sacs boia i grimpant. Info, provant trucs, històries viewtopic.php?t=4769

🤖🎨Art d'IA per a inspirar, i cuidar es litoral jugant viewtopic.php?t=4866

🪣Fems marins recollits jugant grimpant i nedant. Estiu/tardor, 2022 viewtopic.php?t=4870

🧺Fems marins recollits jugant grimpant i nedant. Primavera, 2023 viewtopic.php?t=4911

🐠🌡Mar càlid, peixos foranis, i nedar jugant cuidant la mar viewtopic.php?t=4871

🐚Bitxos marins i esbarjo cuidant es litoral nedant i grimpant viewtopic.php?t=4872



Nota: Ses dades informàtiques dets arxius de ses imatges corresponen a sa seva darrera edició o còpia. Potser no coincideixen exactament amb sa imatge original (data i hora de captura, nom d'arxiu...)
Aquest missatge o tema s'aprofita millor si s'és comprensiu llegint. Potser està reeditat aquí mateix, a sobre des que hi començà com un esbós de guió casolà, més difícil d'entendre que un telegrama, hi, hi... Teclejat amb dificultats ergonòmiques, amb un mini teclat virtual tàctil de pantalleta que es penja. En un concert improvisat a dos dits grossos, potser mig coixos, banyats, freds o amb feridetes curant.🤷‍♂️🙂
Respon