Gràcies Margalida per tants d’anys de lluita exemplar

Avui compartim amb totes i tots vosaltres una notícia important per a l’entitat: la nostra companya, portaveu i responsable de territori i campanyes, na Margalida Ramis, finalitza la seva etapa al GOB.

Volem expressar-li públicament el nostre agraïment més sincer per la feina feta durant tots aquests anys, per la seva dedicació, el seu compromís i la seva capacitat de situar l’entitat en espais clau de debat i incidència.

Durant aquest temps, ha estat una peça fonamental en algunes de les iniciatives més rellevants de l’organització. Entre moltes altres, volem destacar el seu paper en la campanya Salvem sa Ràpita, així com l’impuls de dues iniciatives legislatives populars: Unes Illes per viure i, especialment, la ILP de Generacions Futures, que ha esdevingut la primera aprovada al Parlament de les Illes Balears i la primera a l’Estat espanyol centrada en aquesta qüestió.

També ha liderat campanyes clau com la lluita contra la importació de residus, o accions d’alt impacte com Mallorca Blackout, amb la col·laboració de Miquel Barceló i projecció internacional a l’ITB de Berlín.

Un dels seus grans llegats ha estat el desenvolupament i consolidació del marc de la transició ecosocial dins l’entitat: l’impuls de la vida al centre, l’organització del primer curs de transició ecosocial a les Illes Balears, el treball vinculat a la ILP i l’estudi “impactes sobre el treball de la transició ecosocial a les Illes Balears” elaborat amb Garúa, que avui ja és un referent.

A tot això cal sumar-hi la seva capacitat per teixir aliances amb col·lectius i moviments socials, tant a les Illes com a la resta de l’Estat, així com el seu paper clau en la construcció d’una mirada crítica sobre el model turístic i en l’impuls d’alternatives. En aquest àmbit, ha estat vinculada a iniciatives com el col·lectiu Tot Inclòs, la campanya Overbooking, la contracimera i la Plataforma Menys Turisme, Més Vida.

La seva aportació ha estat profunda i transformadora, i deixa una empremta clara a l’entitat i a la societat mallorquina.

Li desitjam molta sort en aquesta nova etapa, amb el convenciment que continuarà aportant mirada crítica, compromís i capacitat de transformació allà on sigui.

Gràcies per tot.

GOB Mallorca

Ajuda’ns a seguir impulsant aquesta i altres línies de treball

Notícies relacionades

Darreres notícies