Blog GiJEl GOB

CAMPAMENT 2026 A SA TORRENTERA (SENCELLES)

Aquest mes de juliol donam punt a la temporada 25/26 del Grup Infantil i Juvenil anant de campament a la finca de sa Torrentera (Sencelles). El campament és la millor manera d’acomiadar el curs, compartint tres dies plegats plens de dinàmiques, jocs i moltes aventures.

El fil conductor d’enguany ha estat “Ocells de Mallorca: Com viuen ells? Com vivim noltros?”. Així que, després de dedicar la temporada a l’estudi dels ocells i les diverses fases del seu cicle vital, els experts ornitòlegs hem arribat a l’illa de la Torrentera per participar en el Congrés d’Ornitologia de les Terres de Parla Catalana. Per a sorpresa del comitè organitzador del congrés, els joves ornitòlegs no teníem investigacions rellevants a presentar, i així ha estat com ens hem hagut d’organitzar en diversos grups de recerca per viatjar pels diversos biomes del món a la recerca de noves espècies d’ocells.

Les òlibes menja olives han viatjat fins a la taigà, els puputs de la mort han arribat al bosc tropical, el grup de recerca fènix s’ha endinsat en els manglars, les àligues daurades han escalat fins als prats d’alta muntanya, i els paleontòlegs àgils locals ornitòlegs (PALO) han arribat a la sabana. Cada equip ha elaborat el seu mocador identificatiu i ha investigat la morfologia, l’estratègia de vida, el cicle de vida i l’estat de conservació de l’espècie que han descobert, i a partir de totes les dades recollides li han posat un nom comú i un de científic.

Entre investigació i investigació hi ha hagut temps per compartir àpats, refrescar-nos fent jocs d’aigo, i tenir estones de temps lliure per fer manualitats, cabanes o escriure missatges a la bústia.

 

El darrer vespre del campament hem compartit els nostres talents fent espectacles de teatre, música i màgia. Ha estat una vetllada vertaderament emotiva.

Després de dies de feina molt intensa, ha sigut el moment de presentar les nostres extraordinàries troballes al Congrés d’Ornitologia de les Terres de Parla Catalana. El comitè organitzatiu ha quedat gratament sorprès amb les exposicions i els pòsters on hem explicat els nostres descobriments. Des del fènix de manglar que pot transformar el niu en una barca per protegir les cries, a l’afaçanat que té una esperança de vida de 130 a 150 anys, passant pel tiptirú comú que la femella té un plomatge amb uns ulls al mig de les ales per confondre els depredadors, el butxaret alp que pesa només 25 grams i s’alimenta dels insectes dels prats de muntanya i el pescador tropical que només pon dos ous durant tota la seva vida i es troba en estat crític de conservació.

Volem agrair a totes les famílies la confiança que dipositeu en nosaltres any rere any i a tot l’equip d’educadores voluntàries la feinada que ha fet per tal que aquesta temporada hagi estat possible.

Molt bon estiu!

Fins al curs vinent infantils i juvenils!

Ajuda’ns a seguir impulsant aquesta i altres línies de treball

Altres entrades recents del blog