Page 2 - Es Busqueret 20
P. 2
A través de l’objectiu - Una imatge de natura
Xinxa careta africana (Scantius aegyptus)
“Diminuta criatura sobre encastament vegetal,
robí vivent… joia natural”
Puigpunyent, 22 de setembre de 2006.
Canon EOS D60 - Sigma 105 macro EX DG 1:2.8 - D.Focal equiv.
168mm - f 1:16 - 1/160s - ISO 200 - Tub d’extensió 11mm - - Dos
flashos anulars, en manual, situats a dreta-esquerra - Flash Metz en
mode automàtic rebotat en reflector platejat centre-dalt - Trespeus
Manfrotto amb joystick Manfrotto.
Medició matricial. Ajust de corbes en Adobe Lightroom. Lleugera retallada.
LA FOTOGRAFIA D’INSECTES
Aquesta disciplina és una de les variants de fotografia de naturalesa que
consider més agraïda. En un espai de terreny reduït tenim al nostre abast un uni-
vers de textures, color i formes. Éssers que a simple vista semblen insignificants,
resulten fascinants a través de l’òptica macro i solen obtenir-se resultats fascinants.
En la meva opinió, un dels grans inconvenients a l’hora de fotografia insectes i,
per extensió, també flora, és el vent. Podria semblar que la llum, a causa de la
luminositat escasa que trobam en aquest tipus d’apropaments, és el major dels
impediments; tammateix, es pot dominar amb el suport de flashos i reflectors.
LA MEVA EXPERIÈNCIA EN LA TRANSICIÓ ANALÒGIC/DIGITAL
A l’any 2001 vaig adquirir la meva primera rèflex digital. En aquell moment,
no hi havia gran varietat de models. Les primeres fotos que vaig publicar suposaren
un abans i un després. Vaig rebre una multitud de correus que em sol·licitaven
opinió i consell, fins i tot de fotògrafs consolidats professionalment en l’especialitat
de fotografia de naturalesa. Arran de la publicació d’aquestes fotografies, Fotona-
tura.org em va sol·licitar un article en què explicàs la meva experiència en aquesta
transició, que es troba a l’hemeroteca d’aquest lloc web.
Va ser un moment quasi màgic, ja que crec que era un dels pocs fotògrafs
que treballava en suport digital en la pràctica de fotografia de naturalesa. Hi havia
molta reticència d’una gran majoria de fotògrafs de natura, que dubtaven que el
suport digital tingués futur. Arran d’aquesta experiència, he conegut personalment
un gran nombre de fotògrafs i he compartit multitud de treballs dels quals he acon-
seguit aprendre molt de forma interactiva.
En resum, he volgut compartir amb vosaltres un breu episodi de la meva
experiència, que sempre recordaré amb gran efecte i emoció.
Andrés Barquier
(Barcelona 1964). Passió per la fotografia des dels 16 anys, quan li regalaren una
petita càmera. La natura li ha proporcionat sempre pau i harmonia, i s’ha dedicat a
fotografiar-la per davant de qualsevol altre disciplina fotogràfica.
És soci d’AFONIB, entitat de la qual és actualment president. Ha projectat
audiovisuals i ha participat en exposicions col·lectives d’àmbit nacional. Ha
publicat l’article “Mi transición de analògico a digital” a Fotonatura. Moderador
de Fotonatura el 2003 i 2004. Col·laboracions fotogràfiques per a l’IBANAT. El
juliol/agost de 2004, Nature Photographer seleccionà la seva fotografia com la
millor fotografia d’aus de la setmana. Aportà fotografies, com a fotògraf destacat
a l’especialitat macro, a l’audiovisual que representava Fotonatura al II Festival
Internacional de Fotografía de Naturaleza, organitzat per AEFONA a Lleida el 2005.
Les seves fotografies participaren al llibre anual Visión Salvaje 2006 .
2 - EB20