Bitxo pelut "platgero"

Estudi i conservació de la fauna invertebrada a les Illes Balears
Respon
Tord blau
Member
Entrades: 99
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Bitxo pelut "platgero"

Entrada Autor: Tord blau »

.

M'ha aterrat en es banyador un bitxo pelut!
A sa camia verda llampant que empr per a ser vistós mentre recull fems surant.

Imatge

Idò, se m'ha aferrat, i semblava passar gust prenent es Sol.
Noooo partia... 🪲🌱

Au, així jo ja no podia nedar pus! 🤷‍♀️ Oh, quina parsimònia... 🥱🏖

Per ventura seria un Escarabat de Sant Joan, des petitons?

Per a identificar es coleòpters, deu ser important sa mida?
Imatge
Sa longitud des cos era de 13 a 14 mm. Sumant abdomen i tòrax. Sense incloure cap, antenes, potes, ales, pèls...

Perquè segons sa seva ombra a sa foto, fa devers 36 fileres de puntades de teixit. Que serveix de referència, com un puntòmetre.
Imatge
A simple vista, a sa platja, errava molt. No feia mig centímetre, no...
Semblava una bolla peluda, i a ull, descomptava massa mida de pèl respecte de sa des cos?
😉 Idò, pels pèls!

Diferenciar espècies és una bona habilitat! De curiositat i coneixements de naturalistes. De saber què, com o on mirar, i cal bona vista, per a poder filar prim. 🙂
Uau, idò jo no ho conec prou... Hi ha dotzenes d'espècies que em semblarien com iguals.
Amphimallon menorcanum?
Rhizotrogus aestivus?

És com una anècdota més de cuidar es litoral nedant, i de s'arribada de sa primavera d'estiu.
....🌦...🌱
Bona primavera
😘

●■○■○■■●■○■●□●■○■○■■●■○■●□
PS:
Em comenten que podria ser un escarabat des gènere Tropinota.
I de s'espècie T. squalida, de nom popular escarabat pelut, o escarabat de flors.

●■○■○■■●■○■●□●■○■○■■●■○■●□

♻️🏊🤹🐬🐡🐠🐟
🐋🐳🐙🦀🦞🦐
🦑🐚🪸🪼🐌
🐛🦋🐞🪲
🐝🌱🌻
Imatge
Matalàs abandonat. L'he transportat arran paperera a recer vistós, per a reutilitzar?

Imatge
Fonoll marí, i corb marí prenent en es Sol. I fems tirats de dalt acantilat.

Més temes similars en es fòrum, per exemple a...

🧜‍♀️🌾Posidònia, olives de mar, sirenes, foques... viewtopic.php?t=4900

🤹🏊Cura litoral nedant amb sacs boia. Provant trucs, històries. viewtopic.php?t=4769

🤖🎨Art d'IA per a inspirar, i cuidar es litoral jugant viewtopic.php?t=4866

🪣Fems marins recollits jugant nedant. Estiu/tardor, 2022 viewtopic.php?t=4870

🧺Fems marins recollits jugant nedant. Primavera, 2023 viewtopic.php?t=4911

🐠🌡Mar càlid, peixos forans, i nedar jugant cuidant la mar.viewtopic.php?t=4871

🐚Bitxos marins i esbarjo cuidant es litoral nedant. viewtopic.php?t=4872

Imatge
Fems a sa vorera marina, de gas del riure, neurotòxic. N'he avisat autoritats, i l'han recollit.

Imatge
Fems variats, amb vidres espenyats, que estaven a uns pams de fondària.

Nota: Ses dades informàtiques dets arxius d'imatges corresponen a sa darrera edició/còpia. No coincideixen exactament amb s'original (data i hora de captura, nom d'arxiu...)
Aquest missatge s'aprofita millor si llegint s'és comprensiu i generós. Reeditat aquí mateix, i a sobre del que hi començà com un esbós de guió, més difícil d'entendre que un telegrama. Teclejat amb dificultats ergonòmiques, en un mini teclat tàctil a pantalleta que es penja. En un concert improvisat a dos dits grossos, potser mig coixos, banyats, freds o amb feridetes curant 🤷‍♂️🙂

El text i imatges propis es mostren en obert i públicament aquí amb tots els drets reservats. No copiar-ho, estotjar ni emailar sense permís únic i individual per escrit. Ni a publicacions, xarxes ni missatgeria lucratives i privatives. Mai a Facebook, Meta, Twitter, X, TikTok, Telegram, Signal, Instagram, WhatsApp...
Respon