M'ha aterrat en es banyador un bitxo pelut!
A sa camia verda llampant que empr per a ser vistós mentre recull fems surant.

Idò, se m'ha aferrat, i semblava passar gust prenent es Sol.
Noooo partia...
Au, així jo ja no podia nedar pus!
Per ventura seria un Escarabat de Sant Joan, des petitons?
Per a identificar es coleòpters, deu ser important sa mida?

Sa longitud des cos era de 13 a 14 mm. Sumant abdomen i tòrax. Sense incloure cap, antenes, potes, ales, pèls...
Perquè segons sa seva ombra a sa foto, fa devers 36 fileres de puntades de teixit. Que serveix de referència, com un puntòmetre.

A simple vista, a sa platja, errava molt. No feia mig centímetre, no...
Semblava una bolla peluda, i a ull, descomptava massa mida de pèl respecte de sa des cos?
Diferenciar espècies és una bona habilitat! De curiositat i coneixements de naturalistes. De saber què, com o on mirar, i cal bona vista, per a poder filar prim.
Uau, idò jo no ho conec prou... Hi ha dotzenes d'espècies que em semblarien com iguals.
Amphimallon menorcanum?
Rhizotrogus aestivus?
És com una anècdota més de cuidar es litoral nedant, i de s'arribada de sa primavera d'estiu.
....🌦...
Bona primavera
●■○■○■■●■○■●□●■○■○■■●■○■●□
PS:
Em comenten que podria ser un escarabat des gènere Tropinota.
I de s'espècie T. squalida, de nom popular escarabat pelut, o escarabat de flors.
●■○■○■■●■○■●□●■○■○■■●■○■●□

Matalàs abandonat. L'he transportat arran paperera a recer vistós, per a reutilitzar?

Fonoll marí, i corb marí prenent en es Sol. I fems tirats de dalt acantilat.
Més temes similars en es fòrum, per exemple a...

Fems a sa vorera marina, de gas del riure, neurotòxic. N'he avisat autoritats, i l'han recollit.

Fems variats, amb vidres espenyats, que estaven a uns pams de fondària.
Nota: Ses dades informàtiques dets arxius d'imatges corresponen a sa darrera edició/còpia. No coincideixen exactament amb s'original (data i hora de captura, nom d'arxiu...)
Aquest missatge s'aprofita millor si llegint s'és comprensiu i generós. Reeditat aquí mateix, i a sobre del que hi començà com un esbós de guió, més difícil d'entendre que un telegrama. Teclejat amb dificultats ergonòmiques, en un mini teclat tàctil a pantalleta que es penja. En un concert improvisat a dos dits grossos, potser mig coixos, banyats, freds o amb feridetes curant
El text i imatges propis es mostren en obert i públicament aquí amb tots els drets reservats. No copiar-ho, estotjar ni emailar sense permís únic i individual per escrit. Ni a publicacions, xarxes ni missatgeria lucratives i privatives. Mai a Facebook, Meta, Twitter, X, TikTok, Telegram, Signal, Instagram, WhatsApp...