Page 3 - Es Busqueret 22
P. 3
A través de l’objectiu - Una imatge de natura Sumari
Mestralada a Deià 2 Mestralada a Deià 13 Un Racó per descobrir
A través de l’objectiu
Barranc de Son Fideu
per Marcos Molina per Joan Florit
coordina Biel Perelló
14 Es Busqueret se’n va de viatge
4 Editorial Etiòpia
El camp s’està morint per Jaume Bonnín i Joana Carbonell
Es Busqueret aplaudeix Publicacions
Son Bosc ZEPA 17 Anuari ornitòlogic
Es Busqueret es queixa per Manuel Suàrez
Destrucció a Son Bosc
18 L’entrevista
5 Canvi climàtic per Enric Culat
Actualitat Lluc Mas
per José L. Martínez i Joan Rita
20 Notícies del Món
8 Naturalisme Golf de Mèxic
Estudiant egagròpiles per Xisco Lladó
per Catalina Piris Més que aucells
Lycoperdon perlatum
10 Centre La Gola
Turisme naturalístic per Cati Artigues
per Toni Muñoz 21 Des de l’aguait
Migrants postnupcials
11 Identificació per Maties Rebassa
Corbs marins
per Toni Soler 23 Quadern de camp
per Steve Nicoll
12 Quin nom més rar!
La Valona
per Pere J. Garcias
I aquí, què hi veus?
per Pere J. Garcias
Es Busqueret
Revista de divulgació ornitològica de les Illes Balears
Número 22 - Tardor 2010 - Publicació gratuïta. Fotografia de portada:
www.esbusqueret.com - info@esbusqueret.com Coablanca,
Oenanthe oenanthe
Edita Autor: Pere J. Garcias
GOB - Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa
Manuel Sanchís Guarner, 10 - 07004 Palma
www.gobmallorca.com - info@gobmallorca.com
Editor
Rafel Mas
Punta de Son Beltran. 11 de febrer de 2009 Comitè editorial
Càmera Canon EOS 5D - Òptica Canon 24-105 mm f/4 EF L IS USM, velocitat 1s a f/16 ISO 50. Marcos Molina Cati Artigues, Enric Culat, Cristina Fiol, Xisco Lladó, Manuel Suárez.
Trípode Gitzo 1257 - Ajustaments en manual. Postprocés amb Photoshop CS4. Des de ben jove descobreix la naturalesa de l’illa i Revisió lingüística
queda captivat per la màgia de la serra de Tramuntana i la Magdalena Prohens
Entre la infinitat de motius marins que podem trobar a Mallorca, n’hi ha un en particular que destaca en vistositat i que atreu
sempre la meva atenció pel seu dramatisme i possibilitats creatives: un fort temporal marítim. En general, els més destacats se so- Costa Nord. Després de més de dues dècades combinant Disseny i maquetació
len produir a causa de forts vents de Mestral o de Tramuntana. Els temporals es comencen a generar a la tardor, amb la transició a l’activitat de muntanya i la fotografia en un procés Toni Muñoz
l’estació freda. d’autoaprenentatge constant, se centra especialment a
immortalitzar la bellesa del món natural en totes les seves Han col·laborat a aquest número:
Amb una mica de visió, domini de la càmera i un bon impermeable, és possible aconseguir fotografies interessants de marines manifestacions. Miquel Àngel Ballester, Juan José Bazán, Jaume Bonnin, Joana Carbonell, Miquel Àngel Dora, Joan Florit, Pere J.
embravides amb relativa facilitat. Un trípode ens ajudarà a estabilitzar la càmera encara que una roca ben situada pot servir per igual. Garcias, Joan Gelabert, Joan Miquel Gonzàlez, Bàrbara Llull, José Luis Martínez, Lluc Mas, Marcos Molina, Toni
En el cas de situar-nos molt a prop del mar, és fonamental protegir l’equip del fort vent carregat de saladina i esquitxos, a més de a Fotògraf professional des de 2008 i membre d’AFONIB, Muñoz, Steve Nicoll, Biel Perelló, Samuel Pinya, Catalina Piris, Maties Rebassa, Joan Rita, Pep Lluís Santiago, Toni
nosaltres mateixos! En realitzar la fotografia, pot resultar molt útil utilitzar el nostre propi cos per protegir l’equip dels perillosos cops ha publicat la seva obra a revistes de viatge, llibres i Soler, AFONIB, Grup infantil del GOB, IBRRC, SOM.
de vent. publicacions institucionals locals i també ha impartit cursos DL: PM-1937-2004 ISSN: 1889-4275
A prop de Cala Deià, vaig escollir com a motiu un greny rocós nu de formes molt plàstiques, perfilat sobre el fons marí i un de fotografia sobre paisatge natural. Actualment alterna la Prohibida la reproducció no autoritzada, total o parcial, amb finalitat comercial.
entrant on l’onatge formava suggerents jocs d’escuma. Les onades més grans se succeeixen en cicles, pel que vaig procurar esperar MIQUEL A. DORA seva activitat habitual amb la fotografia de retrat.
un moment de màxima activitat. En lloc de “congelar” les onades amb l’habitual exposició curta, vaig decidir cercar un efecte de Impressió
moviment de l’aigua, per a conferir a la fotografia un poc del dinamisme de l’escena, a més d’un cert “toc pictòric”, que em recordés Visitau el seu blog a http://marcosmolina.wordpress.com Taller Gràfic Ramón - Palma - Paper 100% reciclat.
d’una forma agradable la sensació tan violenta de l’abraçada de la mar a les roques. •
2 - EB22 EB22 - 3
2 - EB22