Page 2 - Es Busqueret 26
P. 2
A través de l’objectiu - Una imatge de natura
Cabrera a vista d’aucell
Nikon D700, Nikon 80-200/2.8, 80 mm, f/7.1, 1/1000 s, ISO 640. Biel Servera
Realitzada el 17 de maig de 2011 a les 18:57h
(Palma, 1965). Especialitzat en estudis acadèmics
La imatge que he elegit pens que pot reflectir la dualitat que intent mostrar: un lloc tan bell com inacabats (Biologia, Geografia)… és soci del GOB des de
dur, donat l’espai limitat que suposa. Aquesta vista de ben segur és nova per a molts de nosaltres, 1983. La seva primera càmera, una Zeiss Contessa, és
d’aquells anys. És considera de la fornada dels que abans
però no tant per a milers d’aucells: és el darrer tros de Balears que veuen quan ens deixen i migren de fotògrafs foren naturalistes. Pel que fa a la fotografia,
cap a Àfrica. Des de dalt es fa més obvi l’aïllament que implica la vida pels éssers que habiten a els seus primers referents varen ser els germans Terrassa,
l’arxipèlag. en Jesús Jurado i en Climent Picornell. Als 20 anys comprà
la seva primera reflex i des d’aleshores i amb més o manco
Les opcions fotogràfiques són moltes a Cabrera, si tenim en compte que les terres emergides continuïtat, s’ha dedicat a fotografiar la natura en tots els
sumen només 13 km2; flora, fauna, paisatge… es pot trobar de tot encara que sovint es tracta d’una seus vessants. Fa feina a Cabrera des de 1992, poc després
natura bastant discreta. La cosa no acaba aquí, si hi afegim els fons marins que l’envolten, enorme- de la declaració del parc nacional. Aquests prop de vint
ment variats. anys suposen, en el seu cas, quasi mitja vida relacionada
amb aquest petit espai. Per bé i per mal, estar a Cabrera
Tot i ser un dia de primavera, la calitja no va ajudar per aconseguir la millor nitidesa i saturació l’enganxa d’una manera difícil de descriure. Allà ha passat
dels colors que tindríem amb una atmosfera neta (no es pot sortir a volar cada dia amb ultralleuger, moments extraordinaris però també de ben amargs.
però ho tornaré a provar!). En canvi, sí que vaig poder elegir una hora amb llum rasant per donar Defensor de la fotografia digital, especialment en l’àmbit
volum a la composició. Per tal de mostrar amb fidelitat aquests volums i les aigües que es dibuixaven de l’edició, no acaba d’entendre la polèmica que encara
a la mar, vaig haver de fer bastants ajustaments amb el revelat, fent fins a cinc processos diferents. es genera amb l’ús dels avenços aconseguits en aquest
camp que de ben segur l’han democratitzada i l’han feta
evolucionar.
2 - EB25